Általános Szerződési Feltételek

Mely a Csilla Bútor webáruházat üzemeltető Kovácsné Ujhelyi Csilla e.v.  (továbbiakban: Szolgáltató) által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatás feltételeiről szól. A weblap látogatója (továbbiakban: Vevő) a megrendelés leadásával kijelenti, hogy a Felhasználási feltételeket elolvasta, a Fizetési, Szállítási feltételeket megértette, elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el, a weboldalt úgy használja, hogy az elolvasott feltételeket érti és elfogadja.


Szolgáltató

Neve: Kovácsné Ujhelyi Csilla e.v.
Székhelye: 8200 Veszprém,Kengyel u.16.
Telefonszáma: +36 30 256 0109
Központi ügyfélszolgálat: info@csillabutor.hu
Adószáma: 67753406-2-39
Nyilvántartási száma:50701270
Bankszámla száma: K&H Bank 10404883-50526749-76531002

Ügyfélszolgálati iroda helye: 8200 Veszprém, Kengyel u.16

Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje: (hétköznapokon: 9.00-17.00)

Telefon: +36 30 256 0109
Internet cím: www.csillabutor.hu
E-mail: info@csillabutor.hu

Tárhelyszolgáltató:

Postai levelezési cím: PaprikaSoft Kft., 8600 Siófok, Aradi vértanúk útja 36.

E-mail cím: office@paprikasoft.com 


I. Általános feltételek

1. A Csilla Bútor webáruházában történő vásárlást az Általános Szerződési Feltételek  elfogadásához kötjük.

2. A jelen Szabályzat 2014. március 11. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalon közzéteszi. Felhasználók a weboldal használatával elfogadják és rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes. Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek elismeri. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webáruház tartalmának megtekintésére.

3. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001.évi CVIII. (Elker.tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. ( II.26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül irányadók.

4. A Csilla Bútor webáruházában történő vásárlás elektronikus úton lehetséges, interneten keresztül a www.csillabutor.hu webcímen.

A vásárláshoz nem szükséges regisztrálni a csillabutor.hu oldalon, viszont a rendelés teljesítéséhez meg kell adni a következőket: név, szállítási és számlázási cím, mobiltelefonszám, e-mail cím. Adatai csak rendelése feldolgozásához szükségesek, azokat harmadik fél részére csak a szállítás teljesítése érdekében adjuk ki. A Vevő kijelenti, hogy a megrendelés elküldésekor kitöltendő űrlapon megadott adatai, a valóságnak megfelelnek, egyben tudomásul veszi, hogy valótlan adat megadása miatt felmerülő károkért, felelősséggel tartozik. A webáruház üzemeltetője, a vásárlás során a vásárló által elkövetett tévedésekért felelősséget nem vállal.

5. A vásárlás során a szerződés elektronikus formában kerül megkötésre, írásbeli szerződésnek minősül, mely később hozzáférhető lesz. Magyar nyelven íródik, magatartási kódexhez nem kapcsolódik. A vásárlás során megkötött szerződés iktatásra kerül.

6. A rendelés teljesítése csak Magyarország területére érvényes, az országon kívülre nem tudunk rendelést elfogadni.

7. Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (www.csillabutor.hu) történő jogviszonyra terjed ki.

8. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalról:www.csillabutor.hu/Felhasznalasi-feltetelek és letölthető az alábbi linkről: www.csillabutor.hu/media/letoltes/felhasznalasi-feltetelek.pdf


II. Megvásárolható termékek

A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt ÁFA-t, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját.

A webáruházban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.


III. Megrendelések menete

Lehetősége van a Keresés funkció használatára, vagy a Termékek menüpont megtekintésére.

A Termékek menüpont segítségével tekintheti meg a Csilla Bútor webáruház aktuális kínálatát.

A termékcsoport kiválasztása után (pl. szekrénysorok) az ablakban megjelennek a csoportba tartozó termékek fotói a típus megjelöléssel együtt.


Válassza ki az Ön számára megfelelő terméket!

A termékre vonatkozó egyéb információkat (általános leírás, rendelhető színek, méretek) itt találja meg. A " Válasszon kárpitot, színeket, méretet” gombra kattintva kiválaszthatja a színeket, szöveteket. Korpusz bútoroknál a korpusz (oldal) és a front (ajtó) színét külön-külön kell kiválasztania. Kárpitos bútorok esetében külön kiválasztható a karfa-, keret-, ülőfelület-, háttámla-, párnák szövete.

A megfelelő szín, szövet kiválasztás után a megrendelni kívánt termék darabszámát írja be a mennyiség mezőbe és tegye be a terméket kosárba.

A „Kosár" gombra kattintva folytathatja a vásárlást vagy a megrendelést. A "Megrendelés folytatása" gombra kattintva megjelenik a megrendelt áru, színe, mérete, mennyisége, ára. Itt még módosíthatja a darabszámot, illetve kiürítheti a kosarat. Kiválaszthatja a fizetési és szállítási módot és megtekintheti a várható szállítási díjat is. A szállítási díj egyes nem lapra szerelt és nagyobb terjedelmű termék esetében eltér a lapra szerelt termékek szállítási díjától. Erről a „Fizetési és szállítás” menüpont alatt, illetve ügyfélszolgálatunknál tájékozódhat.

A csomagolás nélkül érkező termékeket a  biztonságos és sérülésmentes szállítás érdekében be kell csomagoljuk. A csomagolási díjakról a „Fizetési és szállítás” menüpont alatt, illetve ügyfélszolgálatunknál tájékozódhat.
 

A szükséges szállítási és számlázási adatok megadása utána a „Megjegyzés” mezőben szövegesen kiegészítheti rendelését.


Lehetősége van további termékek megrendelésére a "vissza"nyílra kattintva, illetve befejezheti a rendelését a „rendelés elküldése” gomb választásával. A felhasználási feltételek elfogadása kötelező a megrendelés véglegesítéséhez.


A Felhasználónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig az Áruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására, akár a saját fiókjában (felhasználói adatok módosítása), akár a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból az „x” gombra kattintva). Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség, rossz termék elhelyezése a kosárban, majd a termék törlése a kosárból, rendelési adatok elírása stb. (pl. szállítási cím).


A megrendelés elküldése után Ön kap egy válasz e-mail-t, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza az Ön által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget, valamint a megrendeléshez szükséges előleg összegét. Kérjük, ellenőrizze le, ha esetlegesen valamilyen hibát észlel, kérjük, hogy jelezze felénk!


Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó külön visszaigazoló e-mailt.

Az előleg beérkezéséről e-maliben értesítjük Önt és megrendeljük a kívánt terméket, termékeket. 

A termék legyártása, megérkezése után e-mail-ben jelezzük Önnek, hogy a megrendelt bútor elkészült, megérkezett . Ha kiszállítást kért, megrendeljük a futárt, illetve megszervezzük a szállítást.

A termékek gyártási és szállítási feltételei eltérhetnek egymástól. Ha egy megrendelésen belül ez előfordul, a Csilla Bútor  Webáruház  vállalja, hogy a rövidebb időn belül elkészült terméket DÍJMENTESEN tárolja. Ha Ön kéri, lehetőség van a termékek külön kiszállítására is. Kollégánk felveszi Önnel a kapcsolatot a részletek pontosításához.

A vételár meg nem fizetett részét Ön átvételkor a helyszínen KÉSZPÉNZZEL vagy átutalással tudja kiegyenlíteni. Ha átutalással kíván fizetni, akkor ezt minden esetben előre egyeztetni kell, valamint a kiszállítást megelőzően a bankszámlánkra kell érkeznie a teljes vételárnak.

A Szolgáltató továbbítja a szükséges adatokat a szállítást végző futár cégnek, megtörténik a termék kiszállítása és a termék átvétele. A termék átvételekor Ön megkapja az eredeti előleg számlát, eredeti végszámlát és a jótállási jegyet.


IV. Megrendelés teljesítése

A megrendelés érvényesítéséhez az alábbi feltételeknek maradéktalanul teljesülniük kell:
  • A Vevő írásos megrendelése, a webáruházban közzétett adatlap alapján
  • A webáruház üzemeltetője által kiállított, a megrendelés tárgyára vonatkozó írásos visszaigazolás
  • A Vevő részéről igazolhatóan befizetett előlegszámla
  • Az előleg beérkezésének visszaigazolása

Minden megrendelésről visszaigazolást küldünk a megadott e-mail címre. Ha szükségesnek érezzük,telefonon egyeztetünk. Amennyiben egyeztető kérdéseinkre nem érkezik válasz, a rendelés feldolgozását szüneteltetjük, 30 nap elteltével töröljük rendszerünkből. A megrendeléskor megadott adatai módosítására (még a szállítás előtt) az info@csillabutor.hu e-mail címen van lehetősége.

Szolgáltató és Vevő közötti szerződés a Vevő által elektronikus úton leadott megrendeléssel és annak Szolgáltató általi e-mailen történő visszaigazolásával jön létre. A megrendelő lap téves vagy hibás kitöltése esetén a megrendelés érvénytelen. Az ebből származó esetleges téves teljesítésért a Szolgáltató semmilyen formában nem vállal felelősséget.

A szerződés magyar nyelven jön létre, a webáruház elektronikus formában, automatikusan tárolja.

Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Vevőt haladéktalanul tájékoztatni, valamint Vevő által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Vevővel történő egyeztetést követően kerülhet sor.


V. Szállítási határidő

A termékek elkészülési ideje termékcsoportonként és gyártónként változik, az átfutási időkről a termék adatlapján, a termékleíráson belül kaphat tájékoztatást. A megrendelt termék átfutási ideje, az előleg beérkezésétől számítandó. A szállítási határidő-2-6 hét- tájékoztató jellegű, így előfordulhatnak eltérések a visszaigazoláshoz képest.


VI. A rendelés teljesítésének területe

A rendelés teljesítése csak Magyarország területére érvényes, az országon kívülre nem tudunk rendelést elfogadni.


VII. Árak

A Csilla Bútor webáruházban feltüntetett árak bruttó kiskereskedelmi fogyasztói árak, melyek tartalmazzák a törvényben előírt Általános Forgalmi Adót (ÁFA). Az árak nem tartalmaznak szállítási és szerelési költséget. A közzétett árak változtatásának jogát a  Szolgáltató fenntartja, a módosítás a weblapon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt bútorok vételárát nem befolyásolja.


VIII. Áruátvétel, szállítás

A kiszállítással és utánvétes fizetéssel kapcsolatos információkat és díjszabásainkat a Fizetés és szállítás menüpontban részletezzük.


IX. Megrendelés lemondása

A Vevő jogosult a megrendelést követően, de még a kiszállítás megkezdését megelőzően a vásárlástól elállni. Ezt az igényét jelezheti e-mailben vagy telefonon, ügyfélszolgálatunkon. Ebben az esetben a Vevőt semmilyen költség nem terheli.


X. Elállás joga

1. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló, 45/2014. (II. 26.) kormányrendelet rendelkezései alapján a Vevő, az áru átvételét követő 14 napon belül, indoklás nélkül elállhat a vásárlástól. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Vevő 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.

2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Vevő, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

3. A termék visszaküldésének a költségét a Vevő köteles viselni, a Szolgáltató nem vállalja e költség viselését. Ha a Vevő nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget a Szolgáltató nem köteles megtéríteni.

4. Az elállási jog gyakorlása esetén a Vevőt a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.

5. Nem illeti meg az elállási jog a Vevőt olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a vevő utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

6. Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Vevő részére.

7. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten hozzájárulását adja, e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Vevőt semmilyen többletköltség nem terheli.

8. Vevő köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállásra vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címén leadni.

9. Vevő akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.

10. Vevő kizárólag a termék visszaküldésének a közvetlen költségét viselni, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.

11. Vevő kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.

12. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy vevő bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

13. Amennyiben vevő élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonálás időpontját. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza vevő Szolgáltató részére.

14. Vevőnek kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatból eredő károknak a megtérítése a Vevőt terheli. A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Vevő által megadott bankszámlaszámra visszatéríti a termék vételárát a szállítási költséggel együtt.

15. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. ( II.26.) Korm. Rendelet itt érhető el.
 
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.
 
Vevő egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.

16. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

17. A Vevő elállási jogát

a) a jelen ÁSZF 1. számú mellékletét képező nyilatkozat-minta felhasználásával; vagy
b) az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.


XII. Garancia

1. Szolgáltató a kötelező jótállás alá tartozó termékekre egy év jótállást vállal. A kötelező jótállás alá nem eső termékek esetén a Szolgáltató a gyártó által esetlegesen vállalt időtartamra és feltételek mellett vállal jótállást. Utóbbiak konkrét feltételeiről a Szolgáltató a Vevő kérésére részletes tájékoztatást ad.

2. Szavatossági jog érvényesítésére a Vevő a teljesítés időpontjától számított két éves elévülési határidő alatt jogosult. Ha a Vevő az igényét menthető okból nem tudja érvényesíteni, így különösen, ha a hiba a jellegénél vagy a dolog természeténél fogva a fenti határidőn belül nem volt felismerhető, a szavatossági jogok érvényesítésének határideje a teljesítés időpontjától számított három év.

3. A jótállási ill. szavatossági idő alatt felmerült, jótállás ill. szavatosság körébe tartozó hibákat a Szolgáltatónak költségmentesen ki kell javítani, kicserélni vagy újólag szolgáltatnia. Amennyiben ilyen hibák a Vevő tudomására jutnak, Vevő haladéktalanul köteles a Szolgáltatót írásban értesíteni jótállási, illetve szavatossági igényeiről.

4. A jótállás ill. szavatosság érvényesítéséhez a Vevő köteles bemutatni a Szolgáltatótól kapott jótállási jegyet vagy annak fénymásolatát. Jótállási igény esetén a Vevő elsődlegesen kijavítást, illetőleg kicserélést követelhet, ezt követően illeti meg az árleszállítás illetve elállás joga. A fentieken túlmenően az adott termékhez mellékelt jótállási jegy is tartalmazhat jótállási, illetve szavatossági feltételeket. Kérjük, őrizze meg a termék jótállási jegyét és a megrendelőt, hogy könnyebben segíthessünk, ha szükséges!

5. Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

6. A szavatossági, jótállási igény érvényesítésének helye Szolgáltató székhelye.

7. A Szolgáltató a megvásárolt termékeket csak abban az esetben cseréli ki, ha azok bizonyítottan hibásak vagy bizonyítottan az áru kézbesítését megelőző szállítás során sérültek meg.

8. A Szolgáltató  külön felhívja Vevő figyelmét arra, hogy a Szolgáltató felelőssége a közvetlen kárra korlátozódik. A kártérítési igények a kár kifogástalan bizonyításának előfeltétele mellett, a számlázott hibás áru értékének mértékére korlátozódik.

9. Mennyiségi kifogás kizárólag az áru átvételekor tehető, a mennyiségi eltérés jegyzőkönyvben történő rögzítésével. Amennyiben a bútor átvételekor hibát, sérülést vagy hiányt észlel, haladéktalanul, de legalább az átvételtől számított 3 munkanapon belül jelezze a forgalmazó felé. A közlés késedelmességéből eredő kárért a vásárló a felelős.

10. A jótállás nem terjed ki az olyan hibákra, amelyek visszavezethetőek arra, hogy:
  • a bútort nem rendeltetésszerűen használták vagy nem tartották be a használati-kezelési útmutatót
  • bútor elemei ill. alkatrészei a szakszerűtlen összeszerelés miatt sérültek meg
  • a bútor az áruátvételt követő újabb szállítás során károsodott
  • egy alkatrész, vagy elem természetes kopás, vagy elhasználódás során tönkremegy
  • a fa természetes anyagából adódó kisebb színeltérésekre.

XIII. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Vevő a kellékszavatossági jogával?
Vevő a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Vevőt kellékszavatossági igénye alapján?
Vevő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Vevő a kellékszavatossági igényét?
Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Vevő a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vevő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vevő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.


XIV. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Vevő a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Vevő – választása szerint – a XIII. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Vevőt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Vevő termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vevőnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
 

Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.


XV. Jótállás

Milyen esetben élhet Vevő a kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003.(IX.22.) Korm. Rendelet alapján a webáruházat üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles.

Vevőt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása napjával kezdődik.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Vevőt a jótállásból fakadó jogok a termék- és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.


XVI. Sikertelen kézbesítés

A Vevő hibájából meghiúsult kézbesítés miatti újraküldés költségei minden esetben a Vevőt terhelik.


XVII. Panaszkezelés

Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Vevőnek mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.

Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.

Az írásbeli panaszt az webáruházunk 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.


Amennyiben Szolgáltató és Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, milyen jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Felhasználó számára:

  • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál,
  • Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

Békéltető testületek elérhetőségei:

  • Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
    Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
    Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
    Fax száma: (76) 501-538
    Név: Mátyus Mariann
    E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;
**********************************************
  • Baranya Megyei Békéltető Testület
    Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
    Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
    Telefonszáma: (72) 507-154
    Fax száma: (72) 507-152
    Név: Dr. Bodnár József
    E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;
**********************************************
  • Békés Megyei Békéltető Testület
    Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
    Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
    Fax száma: (66) 324-976
    Név: Dr. Bagdi László
    E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;

**********************************************
  • Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
    Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
    Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
    Fax száma: (46) 501-099
    Név: Dr. Tulipán Péter
    E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;
***********************************************
  • Budapesti Békéltető Testület
    Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
    Telefonszáma: (1) 488-2131
    Fax száma: (1) 488-2186
    Név: Dr. Baranovszky György
    E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;

***********************************************
  • Csongrád Megyei Békéltető Testület
    Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
    Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
    Fax száma: (62) 426-149
    Név: Dékány László, Jerney Zoltán
    E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;

************************************************
  • Fejér Megyei Békéltető Testület
    Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
    Telefonszáma: (22) 510-310
    Fax száma: (22) 510-312
    Név: Kirst László
    E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;

************************************************
  • Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
    Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
    Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
    Fax száma: (96) 520-218
    Név: Horváth László
    E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;
************************************************
  • Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
    Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
    Telefonszáma: (52) 500-749
    Fax száma: (52) 500-720
    Név: Dr. Hajnal Zsolt
    E-mail cím: info@hbkik.hu;
************************************************
  • Heves Megyei Békéltető Testület
    Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
    Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
    Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
    Fax száma: (36) 323-615
    Név: Pintérné Dobó Tünde
    E-mail cím: tunde@hkik.hu;

************************************************
  • Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
    Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
    Telefonszáma: (56) 510-610
    Fax száma: (56) 370-005
    Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
    E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;

************************************************
  • Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
    Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
    Telefonszáma: (34) 513-010
    Fax száma: (34) 316-259
    Név: Dr. Rozsnyói György
    E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;
*************************************************
  • Nógrád Megyei Békéltető Testület
    Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
    Telefonszám: (32) 520-860
    Fax száma: (32) 520-862
    Név: Dr. Pongó Erik
    E-mail cím: nkik@nkik.hu;
*************************************************
  • Pest Megyei Békéltető Testület
    Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
    Telefonszáma: (1)-269-0703
    Fax száma: (1)-269-0703
    Név: dr. Csanádi Károly
    E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
    Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
*************************************************
  • Somogy Megyei Békéltető Testület
    Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
    Telefonszáma: (82) 501-000
    Fax száma: (82) 501-046
    Név: Dr. Novák Ferenc
    E-mail cím: skik@skik.hu;
*************************************************
  • Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
    Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
    Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
    Fax száma: (42) 311-750
    Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
    E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;

*************************************************
  • Tolna Megyei Békéltető Testület
    Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
    Telefonszáma: (74) 411-661
    Fax száma: (74) 411-456
    Név: Mátyás Tibor
    E-mail cím: kamara@tmkik.hu;

*************************************************
  • Vas Megyei Békéltető Testület
    Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
    Telefonszáma: (94) 312-356
    Fax száma: (94) 316-936
    Név: Dr. Kövesdi Zoltán
    E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu
*************************************************
  • Veszprém Megyei Békéltető Testület
    Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1.
    Telefonszáma: 88/429-008, vagy 88/814-111 (VKIK)
    Fax száma: 88/412-150 (VKIK fax száma)
    Név: dr. Vasvári Csaba elnök ( munkanapokon hívható 08:00-13:00 óráig: 06/30/608-0270-es mobilon)
    Fogadóóra: kedden 08:00 – 13:00, ekkor közvetlenül hívható telefonszám: 88/814-121
    E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
    web: www.bekeltetesveszprem.hu

*************************************************
  • Zala Megyei Békéltető Testület
    Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
    Telefonszáma: (92) 550-513
    Fax száma: (92) 550-525
    Név: dr. Koczka Csaba
    E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu

Az alternatív vitarendezési fórum igénybevételére a fogyasztói jogvitáik rendezéséhez az Európai Bizottság által fejlesztett és üzemeltetett online vitarendezési platform:

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU


XVIII. Terméktájékoztató

A rendelhető bútorok jellemzői részletesen az árucikk információs oldalán találhatók. A vételár mindig a kiválasztott áru mellett feltüntetett ár, minden esetben 1 darab termékre vonatkozik. Bizonyos termékek ára színtől és szövettől függően változhat. Erről a megrendelés folyamatában, a színválasztás oldalon tájékozódhat. A webáruházban szereplő képek illusztrációk, bizonyos fotókon egyéb kiegészítők is látszódhatnak, melyek nem tartoznak a kiválasztott termékhez. Vásárlás esetén minden esetben, a termékleírásában található információ az irányadó, nem a fénykép!


XIX. Egyéb

A Szolgáltató minden tőle telhetőt megtesz mindent azért, hogy az oldalain megjelenő adatok (termékek ára, elérhetősége, leírása, stb.) a lehető legpontosabbak legyenek, de az esetlegesen előforduló hibákért nem vállal felelősséget. Ilyen hibák esetén a Vevők elállhatnak a hibás adatokkal közölt bútorok megrendelésétől.


XX. Felelősség

1. A Webáruházban való vásárlás feltételezi Vevő részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és az ezzel együtt járó hibalehetőségek tudomásul vételét. Az e-mailben történő visszaigazolás kézbesítésének hiányát okozhatja hibásan megadott e-mail cím, vagy a postafiókhoz tartozó tárhely esetleges telítettsége.
 
A szolgáltatás igénybevételéhez úgynevezett „cookie”-k engedélyezése szükséges. Amennyiben nem Vevő nem kívánja engedélyezni a „cookie”-k használatát, letilthatja a böngészője beállításaiban. „Cookie”-k tiltása esetén azonban a szolgáltatás bizonyos elemei csak részben, vagy egyáltalán nem használhatóak. /A cookie egy olyan fájl, amelyet a szerver küld a felhasználó böngészőjének, és amelyet a felhasználó számítógépe tárol. A cookie-ban személyes adat nem kerül tárolásra./
 
Cookie szabályzatunkat itt találja.

2. Eladó nem felel semminemű olyan kárért, amely a csillabutor.hu-hoz való csatlakozás miatt következett be. Vevő felelősségi körébe esik annak felmérése, hogy mely módon védheti meg számítógépén tárolt adatait az esetleges behatolókkal, adathalászokkal szemben.

3. Eladó a vis major következtében bekövetkezett károkért felelősséggel nem tartozik. Vis majornak kell tekinteni különösen az internetes hálózatban bekövetkezett olyan hibákat, amelyek megakadályozzák a csillabutor.hu akadálytalan működését és a weboldalon történő vásárlást, továbbá, ha a működési hibával összefüggésben az Interneten küldött és fogadott adat elveszik.


XXI. Adatvédelem

Adatvédelmi előírásainkat itt találja.


XXII. EGYÉB RENDELKEZÉSEK

1. Ha a Vevő a Szolgáltatóval közvetlenül sikertelenül kísérelte meg a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy rendezését, a vita békés rendezése érdekében békéltető testülethez fordulhat. Az eljárásra a Vevő lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti, illetve a Vevő kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
 
A Csilla Bútor webáruház székhelye szerint illetékes békéltető testület adatai:
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Székhely: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1.

2. Szerződő Felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseket békésen, tárgyalások útján rendezzék. Amennyiben ez nem lehetséges, az esetleges jogviták rendezésére Szerződő Felek – pertárgyértéktől függően - a Veszprémi Járásbíróság, illetve a Veszprémi Törvényszék kizárólagos illetékességét kötik ki.

3. A jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekre a Ptk., valamint a távollévők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet szabályai és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény rendelkezései az irányadóak.